• RSS
  • Facebook
  • Twitter

'Allahü teâlâyı bilen kurtuluş bulur. Dininde titizlik gösteren kötülüklerden kurtulur. Nefsini ıslah eden saadete kavuşur.' İmam-ı Şafii Hazretleri

  • İman

    Hadis-i Şerif: ''Dini [hükümleri, dinde bildirilenleri] aklı ile ölçenden daha zararlısı yoktur'' (Taberani).

  • Ehl-i Sünnet

    'Ümmetim 73 fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi Cehenneme gidecek. Kurtulan fırka, benim ve Eshabımın yolu üzere gidenlerdir.' (Tirmizi)

  • Şirk ve Küfür

    'Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz. Halbuki ondan, gömleğin çıktığı gibi, iman çıkmış olur.' [Deylemi].

  • 11 Temmuz 2013 Perşembe

    - Namaza başlarken ağız (dil) ile niyet etmek, Hanefi mezhebinde bid’at, Şafii ve Hanbeli mezhebinde sünnet, Maliki mezhebinde  caizdir. Hanefi’de kalbi tatmin olmayanın dil ile de niyet etmesi caizdir.

    - Kıyamda, Şafii 
    mezhebindede ayaklar bir karış kadar açılır. Diğer üç mezhepte dört parmak kadar açılır.

    - Namazda intikal tekbirleri Hanbeli 
    mezhebinde vacip, diğer üç mezhepte sünnettir.

    - Namazda Fatiha okumak, Hanefi 
    mezhebinde vacip, diğer üç mezhepte farzdır.

    - İmamın arkasında Fatiha okumak, Hanefi 
    mezhebinde tahrimen mekruh, Şafii mezhebinde farzdır. Maliki ve Hanbeli mezhebinde, imam yüksek sesle okurken, tahrimen mekruh, sessiz okurken müstehaptır.

    - Son teşehhüdde salevat okumak Şafii 
    mezhebinde farz, diğer üç mezhepte sünnettir.

    - Vitir namazı Hanefi 
    mezhebinde vacip, imameyne ve diğer üç mezhebe göre sünnettir.

    - Beş vakit namazın farzlarını cemaat ile kılmak, Hanefi, Şafii ve Maliki’de sünnet, Hanbeli’de vaciptir.

    - Cuma namazına imamdan başka, Hanefi 
    mezhebinde 3, Şafii ve Hanbeli mezhebinde 40, Maliki mezhebinde ise 12 erkek yetişir.

    - Hanefi âlimlerinin çoğuna göre, tadil-i erkan vacip, imam-ı Ebu Yusuf ve diğer üç mezhebe göre farzdır.

    - Hanefi 
    mezhebinde seferde iken namazları cem etmek caiz değildir. Maliki mezhebinde seferde, hastalıkta, karanlıkla beraber yağmur ve çamur olunca, öğle ile ikindiyi, akşam ile yatsıyı birleştirerek kılmak caizdir. Şafii mezhebinde seferde, bu namazları, birleştirip, takdim veya tehir ederek kılmak caizdir. Yağmur yağarken de sadece takdim ederek birleştirmek caizdir. Hanbeli mezhebinde ise, seferde, hastalıkta, kadının müstehaza [özürlü] olmasında, idrar ve yel kaçırmak gibi abdesti bozan özürlerde, canından, malından ve namusundan korkanın, maişetine zarar gelecek olanın iki namazı cem edip kılmaları caizdir.

    - Şafii ve Hanbeli 
    mezhebinde kadının kadına imam olması caiz, Hanefi mezhebinde mekruh, Maliki mezhebinde sahih değildir.

    - Teravihi on rekatta bir selam vererek kılmak üç mezhepte mekruh, Şafii'de sahih değildir.

    - Bayram namazı, Hanbeli’de farz-ı kifaye, Hanefi 'de vacip, Şafii ve Maliki'de sünnettir.

    - Bir namazı özürsüz terk eden Hanbeli, Şafii ve Maliki’de öldürülür. Hanbeli’de kâfir olduğu için, diğer ikisinde büyük günah işlediği için öldürülür. Hanefi’de namaza başlayıncaya kadar dövülüp hapse atılır. Özürle bir veya birkaç namazı kılamayanın durumu ise şöyledir: Şafii, Hanbeli ve Maliki’de, kazası olanın, sünnet kılması haramdır. Hanbeli ve Maliki’de, sabahın sünneti, vitir ve bayram namazı bundan müstesnadır. Hanefi’de ise, sünnetleri ve kuşluk, evvabin, tesbih, tehıyyet-ül-mescid gibi nafile namazları kılmak, kaza kılmaktan evladır. Çünkü bu kazalar bir özürle kılınamamıştır, böyle kazaya kalmak günah olmadığı için, sünnetleri ve nafileleri kılacak kadar ertelemek de Hanefi’de günah değildir. Ama namazları kasten, özürsüz terk eden, sünnet veya nafile kılamaz.

    - Gaibin, yani uzak ülkede ölenin ardından burada cenaze namazı Şafii ve Hanbeli’de kılınabilir, Hanefi ve Maliki’de kılınmaz. Şehidin cenaze namazı Hanefi’de kılınır, diğer üç mezhepte kılınmaz. İntihar edenin cenaze namazı dört mezhepte de kılınır. Maliki’de ve Hanbeli’de ise, devlet başkanı intihar edenin cenaze namazını kılmaz. (Mizan-ı kübra)


    - Seferi olmak için Hanefi’de 104 km, diğer üç mezhepte 80 km uzağa gitmek gerekir. Giderken yolda da seferi olunur. Üç mezhepte, giriş ve çıkış günleri hariç, 4 günden, Hanefi’de ise 15 günden az kalmaya niyet eden seferi olur. Hanefi’de seferde 4 rekatlık farzları, iki rekat kılmak vacip, Maliki’de, meşru yani günah olmayan seferde 2 kılmak sünnet, Şafii ve Hanbeli’de, 2 veya 4 kılmak da caizdir.

    - Şafii veya Maliki olan veya taklit eden, mukim iken, hacda seferi olan Hanefi imama uyarak dört rekat farzları iki rekat olarak kılar ise, bu namazları sahih olmadığı için kaza etmesi gerekir.


    Namazda Şafii ve Hanefi mezhebi arasındaki farklar 

    8 yorum:

    1. Selamun aleykum.ee sii de namazi farkli kilar sizden,sii yalniz caferidir,başkaları sii sayilmaz.malikide eller yanda kilinar namaz ,siada da .noldu neden dislaniyoz ki. Biz siiler

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Sizi dışlayan yok, sadece sizleri doğru yola teşvik eder bu mezhepler ...

        Sil
    2. adsiz sen öteki sii leri niye disliyorsun?

      YanıtlaSil
    3. Cok isimu yaradi teskkurler

      YanıtlaSil
    4. Kaynakça vverebilirsiniz araştırma ödevin varda

      YanıtlaSil
    5. Bir insan ne zaman seferidir , yani ben Almanyada yasiyorum , türkiyeye gelince ben seferimi oluyorum , hanefi mezhebindenim

      YanıtlaSil
    6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      YanıtlaSil